poniedziałek, 9 stycznia 2012

Margaret i Mutanci, czyli Marvel i Smocza Lanca


Tak się złożyło, że rozmawialiśmy niedawno ze znajomymi o komiksowych bohaterach. Przypomniały mi się dwa systemy Mutants and Masterminds oraz starszy Marvel Super Heros. Ten ostatni wydany został pierwotnie w 1984 roku przez TSR. Później licencja przechodziła, założenia trochę się zmieniały (choć bazowy zestaw superbohaterów i mutantów pozostał w miarę ten sam).

W tym roku czeka nas premiera najnowszej gry w świecie Marvela to jest Marvel Heroic Roleplaying Basic Game wydanej przez Margaret Weis Productions. Tak, tę Margaret Weis.


Pamiętam parę lat temu moje zdziwienie i niepokój faktem powstania tego wydawnictwa oraz nabywania przez niego kolejnych licencji (m.in. Serenity czy Supernatural, żeby wymienić tylko te które lubię). Panią Margaret prawdopodobnie znacie (tak jak ja) z cyklu książek do świata Dragonlance.

Cykle te ukazywała się w Polsce w latach kiedy w AD&D grało się na porządku dziennym, a nie jako ekscentryczny (albo stetryczały) wybryk. Oczywiście pożerałem wszystkie powieści ze świata Smoczej Lancy z zapałem podobnym do dzisiejszych fanów Pottera.
Potem niestety trochę mi przeszło. Poszerzyłem zainteresowania literaturowe i erpegowe również. Autorzy piszący w światach Dragonlance i Forgotten Realms przestali być już tak atrakcyjni. I nie chodzi tu o jakieś fafafa. Zwyczajnie takie „fantasy” mi się przejadło i ukierunkowałem się na inne gałęzie fantastyki.

Skąd więc u fana pani Weis niepokój o jej twórczość. Otóż miałem bardzo konkretne zdanie (być może zupełnie nie prawdziwe) na temat pani Margaret i jej produktów. Uważałem, że robi świetna robotę. Tam gdzie robi. Obawiałem się, że na innych poletkach zbytni wpływ Smoczej Lancy może być nie tylko odczuwalny, ale wręcz rażący. Najbardziej przeraziła mnie więc wieść o nabyciu licencji "na Marvela" i prace nad wspomnianą grą RPG. Tak, byłem uprzedzony.

Od tamtych informacji minęło dość czasu abym znów nauczył się paru rzeczy. Poznałem trochę więcej światka i rynku RPG, więcej produktów, autorów i wydawnictw. Cała ta „nauka” dała mi poczucie, że naprawdę mam dużo jeszcze do poznania i z góry sądzenie i zakładanie zwyczajnie nie ma sensu i jedynie ogranicza moje własne pole poznawcze.

Kończąc tym od czego wyszedłem. W lutym lub marcu ukazać ma się grą RPG w świecie Marvela wydana przez Margaret Weis. Dla mnie to bardzo zachęcające combo.

Już teraz można składać pre-ordery na stronie wydawnictwa. Niestety póki co dystrybucja ograniczona jest do Stanów Zjednoczonych i Kanady, co jednak z dużym prawdopodobieństwem zmieni się w niedługim czasie po premierze. Dorzucam też jako próbkę dwie strony z podręcznika, opisujące Kapitana Amerykę.

Pre-order: klik
Kapitan Ameryka: klik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz